donderdag, december 02, 2004

Metro, here I come!

Het is bijna zover terwijl ik dit zit te tikken: morgen komt mijn allereerste artikel voor Metro in de krant! Bij zo'n beetje ieder trein en metrostation ligt deze krant met speciale Rotterdamse editie voor het grijpen! Whaah, tof idee dat een paar duizend(?) reizigers mijn stuk lezen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier de laatste dagen ook bijna constant mee bezig ben geweest, zelfs al deed ik andere dingen, het 'spookte' rond in mijn hoofd. Daar nog een passage bij, volgende alinea iets inkorten enz. Verschillende bekenden ingeschakeld om het stuk toch vooral zo kritisch mogelijk door te nemen voordat het geplaatst wordt, want het moet perfect zijn! Nou ja, zo goed mogelijk. Dit artikel is nog een soort proef, dus ieder spelfoutje is killing....vandaag belde ik de redactie....wanneer de deadline zou zijn. Ach, hoorde ik, het stuk gaat vrijdag pas mee. Ik vroeg of ik nog iets zou horen als ik het eenmaal had opgestuurd. Aan de andere kant van de lijn: niets, het wordt er gewoon ingepleurd.Oh, nou, okay, dacht ik. Voor mij weegt dit duidelijk iets zwaarder dan voor de redacteur die waarschijnlijk al een tijdje daar rondloopt en inmiddels doorheeft hoe het er daar aan toe gaat. Ik ga daarom maar snel mijn laatste zinnen afraffelen zodat ik het stuk op de mail kan gooien en de redactie het verder in de krant kan pleuren! Welterusten....

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage