zondag, juni 12, 2005

Reisverslag 1

Haa!! Bericht uit Noorwegen. Zondagmiddag is hier net zo relaxed als in Nederland. Ik zit met een kop koffie achter een flat screen in een hippe coffeeshop. Het stadje waar ik nu ben heet Alesund, en ligt tussen Bergen en Trondheim. Leuke plaats met Jugendstil-achtige huizen en een grote haven. Ik slaap in een hostel die voorzien is van alle gemakken. Een grote keuken, huiskamer en moderne badkamers. Je komt hier trouwens helemaal geen oostblok achtige taferelen tegen, het ziet er allemaal gloednieuw uit! Daar betaal je blijkbaar voor, want eten in een restaurant zit er niet in voor mij. Gelukkig hebben ze de Spar voor de boodschappen. Ook een biertje is hier f¤cking duur, 5 euro in een cafe. Ook dat haal ik dus bij de Spar waar ze na acht uur s avonds het bier bedekken met een deken. Ze denken dat alcoholisten later op de avond pas bedenken dat ze bier moeten halen, yeh right. Morgen ga ik verder, want ik schijn de enige backpacker te zijn die er voor gekozen heeft op dit moment in Alesund te zijn. Op wat bejaarde Duitsers en gekke Jappaners na geen touristen hiero. Op naar Trondheim! Alleen nog even uitvogelen hoe....tot later!

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Tobbertje, zo helemaal alleen in den vreemde.
Maar serieus, geniet er van voor die enkele keer dat je er bent.

5:18 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage