woensdag, mei 30, 2007

Ontroostbaar

Een hoog gehuil met lange uithalen klinkt door de straat. Op de stoep staan twee jongens. De huilende jongen houdt met zijn rechterhand zijn linkerelleboog vast. Hij staat er zielig bij. De andere jongen voelt zich er zichtbaar ongemakkelijk onder en trapt een oranje bal zachtjes tegen de muur aan. “Ik zie geen bloed Beau”, zegt hij. Beau huilt nog steeds op hoge toon. De ander wil duidelijk graag verder voetballen. Hij heeft er een mooi blauw shirt bij aan.

“Kom je Beau”! roept hij als de gewonde jongen zich heeft omgedraaid en langzaam weg begint te lopen. De jongen schudt met zijn hoofd. “Weet je wel hoe vaak ik op mijn hoofd ben gevallen de laatste tijd? Wel drie keer! En weet je wel hoe pijn dat doet!?” De andere jongen loopt achter hem aan, de bal voor zich uit trappend. “Ik ben ook een keer op mijn hoofd gevallen, heel hard. En toen zat er hier allemaal bloed.” Daarop wrijft de jongen over zijn blonde krullenbos. “Ga je nou nog mee voetballen?” probeert hij nog een keer. Maar de andere jongen loopt door. Ontroostbaar.

8 reacties:

Blogger willem zei...

Mooi geschreven Marian! Het leraarschap levert inspiratie op, zie ik.

9:09 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Nice!

11:12 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Echt goed geschreven, dat ben ik helemaal met de mij overigens onbekende Willem eens. Je ziet die jongetjes voor je terwijl het verhaal leest. Compliment.

En nu niet weer gaan blozen.

9:26 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

ik bloos noooit

9:50 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Wie is toch die lezer die telkens lafjes anoniem een reactie plaatst??

2:34 p.m.  
Blogger willem zei...

En wie is Rara. Ik ben tenminste Willem ;)

9:32 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Antwoord aan rara:

Weet je nog van die RaRa-groep van een jaar of wat geleden? Die gasten wilden:
1. Als kleine terroristjes terreurdaadjes plegen.
2. Anoniem blijven.

Ik voldoe niet aan criterium 1.
En rara toch ook niet?

8:55 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Waarom dan anoniem blijven als je toch niks te verbergen hebt, zoals terreurdaadjes plegen?

11:45 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage