zondag, november 13, 2005

Sporten met een luchtje

David Lloyd belooft van alles: een fitter gevoel, meer zelfvertrouwen, sterkere spieren en een strakke buik. En hij past ook nog eens op de kinderen terwijl je daar allemaal aan werkt, schitterend.
Vanmorgen ben ik naar het sportcentrum geweest van meneer Lloyd. Een mooi gebouw waar ik altijd verlekkerd naar binnen kijk als ik toevallig in de buurt ben. Zwembadje, buitenterras, luxe zithoek waar men lekker kan relaxen. Nu mocht ik daar gratis een dag sporten! Zomaar, nadat ik argwanend het sportmeisje had aangekeken toen zij mij twee tickets aanbood bij supermarkt Bas.
Een kwieke trainer verwelkomde L. en mij met koffie en een standaardgrapje om het ijs te breken. Na een korte rondleiding langs de spinningwheels en trilplaten wilde ik Pilates meemaken. Erg goed voor rug en buik schreeuwt ieder artikel hierover. Op het geluid van vogels boven een kabbelend beekje en flauw pianospel trokken wij onze navels fanatiek in de rug, want daar gaat het om bij Pilates.
Ik was blij de helft mee te kunnen doen we zonder in te storten. Toen dat eenmaal wel gebeurde en L. en ik daar hard om moesten lachen bleef de rest doodstil. Zonder een spier te verrekken leken de wassen poppen zich alleen af te vragen waarom die twee idioten hun les kwamen verstoren, zo stelde ik mij achteraf voor. Misschien heb ik het fout hoor, maar het airgehalte van de gemiddelde David Lloyd-klant is mij toch net iets te hoog om iedere maand een slordige 70 euro neer te tellen voor Pilatesles, sauna en kinderopvang (ja, voor die prijs heb je ook alles). En dan heb ik het niet eens over de 100 euro inschrijfgeld om ‘bepaalde types buiten David Lloyd te houden’. Pfffh.

7 reacties:

Blogger Dinges zei...

Hmm, op de een of andere manier klinkt het erg erotisch. Maar ik krijg je drijf, je bent nooit een groepsmens geweest. Ik zou me ook heel erg onprettig voelen in zo'n kliek. Ik stel me altijd voor bij iedere verzameling van een mensenmassa: hoe zou dit overkomen als ik een buitenaards wezen was en dit was mijn eerste contact met deze cultuur. En het antwoord is altijd hetzelfde. Huiswaarts!

9:41 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Erotisch?! Vanwege de vermelding over de kinderopvang?

9:56 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hahaha ... oh, auw!!!!!

10:46 a.m.  
Blogger Lacrima zei...

Heee, haaha...auw, l....

8:13 p.m.  
Blogger Dinges zei...

Het is de navels in de rug trekken en dergelijke.

Kinderopvang? Tss. Is mijn naam soms Pete Townsend?

10:16 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Post eens wat nieuws! 13 november!! tsssss

3:47 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Inderdaad, Bor de Wolf zegt iets heel verstandigs. Ik kijk dagelijks naar een leuk verslag van kan me niet schelen waarover en zie niets komen.

Dus hurry up lacrima.

4:14 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage