donderdag, augustus 18, 2005

Burgerlijke buurtfeest

He Getver, wat is het toch lekker weer! Ik zit binnen met de airco aan en kan alleen maar vanachter mijn bureau duimen dat het er zaterdag ook zo goed uitziet. Waarom? Dan wordt het jaarlijkse Essenburgsingelse-buurt-barbecue-feest gehouden! En wij gaan daar (huisnummer 35) met z’n vieren naar toe. Inclusief een schaal zelfgemaakte falaffel (hoe toepasselijk in deze tijden) om ons populairder te maken bij de buren. En om er überhaupt achter te komen wie onze buren zijn!

Maar de buurt kent ons wél bleek toen ik vanmorgen aanbelde op 3a. Die bewoonster organiseert het buurtfeest en trok haar wenkbrauwen hoog op toen ik vertelde dat ik van 35 was. “Nou, dat is ook de eerste keer dat jullie mee doen aan een buurt activiteit.” Daar kon ik haar geen ongelijk in geven. Vervolgens vertelde zij dat de rest van ‘haar blok’ haar had afgeraden om ons ook uit te nodigen voor het feestje. “Dat is namelijk een beetje een rare hoek van de Essenburgsingel …..” Ook daar had zij wel een beetje gelijk. In ons rijtje woont een circusfamilie, een gepensioneerde en gefrustreerde zeeman, een masseuse die stiekem prostituee is en een overspannen regelnicht. En wij, als bewonersvereniging Buitensporig daar nog eens tussenin.….
”Maar ik vind het leuk hoor! Hoe meer mensen we leren kennen, hoe beter”, besloot de initiatiefneemster van het buurtfeest enthousiast. En das maar goed ook, anders had ik de falaffelballen vrijdagavond door haar brievenbus gevrot (=gepropt). Dan maar geen goede buur. Basta. Wordt uiteraard vervolgd.

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik begrijp wel waarom die mevrouw van 3a haar wenkbrauwen hoog op trok toen jij zei dat van 35 was. Ze telde even snel uit haar hoofd en dacht vervolgens: Nou, die ziet er nog vrij goed uit voor haar leeftijd.

Om dit soort misverstanden te voorkomen: Altijd exact uitdrukken Lacrima.

7:32 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage