zaterdag, mei 27, 2006


Zal ik hem nou kopen of niet? Hevig twijfelend sta ik woensdagavond in de rij voor de signeertafel van Tracy Bonham. De voor en tegens schieten door mijn hoofd: met de band zongen we Mother Mother, haar enige grote hit. En een erg leuk schreeuw liedje. En Tracy is natuurlijk ook wel een hele stoere rockchick. Nu heb ik de kans een handtekening te krijgen, op haar nieuwe cd. Maar dat is dan wel weer vijftien euro.
Het concert in Rotown was best aardig al klonken haar oudere nummers stukken beter dan de nieuwe. Zij had er zin in die avond, maar maakte ook erg veel fouten (die ze overigens uiterst grappig oploste).
Okay, ik koop die cd. En zal ik haar nog wat zeggen? Ja, tuurlijk, maar wat?!
Terwijl zij To Marian, liefs Tracy Bonham op het hoesje kalkt, kan ik alleen maar bedenken haar te vertellen dat wij Mother mother zongen met ons bandje. Terwijl ik mijzelf dat hoor zeggen, bedenk ik hoe vaak zij dit al wel niet gehoord moet hebben van zenuwachtige semi zangeressen die in de rij staan voor een krabbel van haar hand�


7 reacties:

Blogger willem zei...

Dit is inderdaad een leuk experiment, zo afzonderlijk van elkaar over dezelfde gebeurtenis schrijven. Jouw verhaal is persoonlijker en compacter, de mijne wat algemener en eigenlijk lukraak. Het was in elk geval een erg leuke avond.

8:16 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Tracy zal gedacht hebben: is dat bedremmeld overkomend meisje nu dezelfde zelfverzekerde Marian zoals we die van de Stadsradio kennen?
Ja Tracy, echt waar, geloof me.

4:49 p.m.  
Blogger Dinges zei...

Nou ja, ze antwoordde tenminste niet "ah, how nice" met zo'n vage glimlach. Dan weet je meteen dat je iets verkeerds hebt gezegd. Doet me denken aan die geweldige scene in Galaxy Quest waarin Alan Rickman (ken je - helaas - misschien het best als Sneep van HP) op zo'n conventie handtekeningen staat te schrijven en iedere nerd die langskomt zegt: "By Grabthar's hammer!" En dan grist 'ie zo niet geamuseerd zijn foto uit de handen van de enthousiaste nerd, zet er z'n handtekening op met een verbeten gezicht en dan komt meteen de volgende fan met z'n "by Grabthat's hammer!"

Ik meende me al te herinneren dat je Mother, Mother een keer op je verjaardag met de band gezongen hebt. Je had toen geloof ik moeite met het tweede refrein. Teveel gerookt toen, denk ik. Maar het maakte het alleen maar leuker om je je best te zien doen op het schreeuwstuk.

11:11 a.m.  
Blogger Lacrima zei...

Dat mompelde ze volgens mij wel: ah, how nice.......

4:13 p.m.  
Blogger Dinges zei...

Oh nee! Nou, je zal je les geleerd hebben.

Wie weet, misschien word je nog eens beroemd en als Tracy Bonham dan een handtekening komt halen (want ze is altijd zo gewoon gebleven) en vertelt dat je zo'n inspiratie bent, kun je zeggen: "ah, how nice."

Cue vage glimlach.

10:36 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

3:02 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

6:08 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage