zondag, februari 20, 2005

A Nightmare on Elmstreet

Eindelijk zou ik de horrorklassieker eens helemaal gaan kijken. Afgelopen nacht was A Nightmare on Elmstreet op tv. Nog nooit gezien net als te veel andere horrorfilms, al ben ik een groot fan van dit genre. Die griezelige Fred Krueger ken ik nog uit ‘de gabbertijd’ toen zijn kop op een van de hoesjes van die vreselijke Thunderdome cd’s prijkte.

Half één, de film begon en goed ook! Johnny Depp bleek erin te spelen, zijn eerste rol! Aangezien A Nighmare uit 1984 komt, zag hij eruit als een verlegen puber met een pluizerige bos haar. Toch erg leuk om naar Depp te kijken en gelukkig houdt hij het tot halverwege de film vol totdat hij vermoord wordt door Krueger. Ik moet eerlijk zeggen dat ik twee keer opgeschrikt werd door een onverwachtse sprong uit het donker van die griezel. Verder vond ik het verhaal een beetje voorspelbaar en vooral ook langdradig. Maar dat is wel vaker bij films van meer dan twintig jaar oud. Alles gaat nu veel sneller, ook films. Toch bedacht ik mij dat het geweldig moet zijn geweest om zo’n film te maken, wat een humor om al die liters bloed uit te storten over een krijsende tiener! Misschien is dat de reden dat er nog vier vervolgfilms zijn gekomen. Of Freddy Krueger was eng genoeg om nog meer mensen open te scheuren. Want eng is tie wel….

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

brrrr!

5:49 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

5:51 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Er zijn geen 4 vervolgen op die film, maar 6 !!! 7 als je Freddy VS Jason meetelt

12:36 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage