zaterdag, februari 12, 2005

Overstekend wild

Tijdens het fietsen door de stad vallen mij altijd dingen op. Dat zou vandaag de storm geweest kunnen zijn die uit iedere onverwachte hoek argeloze fietsers omver blies, maar ik had er erg in en greep het stuur nog wat steviger vast. Het was iets anders dat mij opviel. Op zaterdag zijn er veel winkelende stelletjes in de stad. Als zo’n tweetal de weg over wil steken, kijkt het niet op of om maar zet de eerste stap. Bij stap twee draait de vrouwelijke helft haar hoofd om, ziet een fietser (ik) en stopt gelijk. De mannelijke helft ziet de fietser ook, maar loopt gewoon door.
Ik begon mij, na vier keer deze scene mee gemaakt te hebben, af te vragen waarom zij dit doen. Is de vrouw beleefder door te wachten voor de fietser, of is het een soort hypnose net als bij een konijn die ’s nachts recht in de koplampen van een aanstormende auto blijft kijken? Loopt de man verder omdat hij in een reactie weg wil lopen van het naderende gevaar (ik op de fiets). Of is het wat anders? Ik denk dat het komt omdat vrouwen wat twijfelachtiger zijn dan mannen. Mannen zijn vastberadener, nemen het initiatief door stug verder te stappen en trekken daarbij hun vriendin mee zodat zij half strompelend en verschrikt volgt.
Laat er nu net bij het vierde stel dat op deze manier de straat over stak van de andere kant een pizzakoerier aanrijden die met zijn brommer het tweetal compleet van de sokken reed…

3 reacties:

Blogger wolvin zei...

die kerels zijn hun relatie gewoon zat en willen van dat wijf af. Die stelletjes lopen altijd gearmd onder het mom van knus en gezellig. Ha! Maar niet is minder waar!. Een van de twee sleept de ander voort. Of de vrouw sleept de man de zoveelste klding winkel in. Of... de man sleept de vrouw het fietspad op in de hoop dat ze geraakt wordt. Hij is altijd net iets sneller dan die griet want zij stond te wachten voor die fietser/brommer/scooter. Hij weet dat. Hij rekent er zelfs op. Zo wordt zij van dr sokken gereden terwijl hij veilig aan de overkant komt! Probleem opgelost... Of ben ik nu te cynisch ;-)?

1:58 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Haha! Nee, ben bang dat je gelijk hebt...dan liever vrijgezel (?)

11:54 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Nou nou nou, wat een rare theorieën allemaal. En dat terwijl er een hele eenvoudige verklaring voor is: mannen doen graag ‘stoer’, zo van “kijk mij nu, eens”, terwijl vrouwen daar door de bank genomen iets minder last van hebben. De eerste reactie van een vrouw in zo’n situatie is: “Ho, even een stapje terug”, terwijl die man denk: “Kom maar op met je k#t fiets, je doet me niks.”

Tenminste, dat denk ik dan. ;)

9:31 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage