donderdag, januari 20, 2005

Uw IQ is...

Derde week zonder vaste baan, tijd voor een tussenstand. Het is 3 dagen geleden dat ik voor het laatst heb hardgelopen. Tussendoor wel naar het zwembad geweest, maar het water was veel te koud! In het bubbelbad was het lekker warm.
Op mijn tafel liggen inmiddels 6 enveloppen van zowel het CWI als het UWV. Onder het motto: wat niet weet, wat niet deert heb ik ze netjes ongeopend op elkaar gestapeld voor een later tijdstip, als ik meer tijd heb…

De afgelopen dagen regelmatig mijn nicht Saskia bezocht die over een week is uitgerekend. Wij hebben gisteren samen de nationale IQ test gedaan. Vol overgave stortte ik mij op de eerste vraag. 1 tot en met 10 vielen in de categorie Taal, wat niet al te veel problemen opleverde. Vervolgens werd het korte termijn geheugen getest door een foto te tonen waar vervolgens een vraag over werd gesteld. Ging ook best aardig, maar het werd andere koek bij de categorie ruimtelijk inzicht en logisch denken (ik was ook even afgeleid door die streaker). Wat een rampzalige vragen over de dobbelstenen, plattegronden en radertjes! Daar heb ik dan ook flink op moeten inleveren zodat ik de eindscore direct uit mijn (korte termijn) geheugen heb gewist.

Op de middelbare school wist ik al dat ik kok wilde worden. Om dit uit te wijzen, heb ik verschillende beroepentests gedaan. Ook werd getest hoe goed je ruimtelijk inzicht was… Een paar weken na de test kreeg ik de uitslag toegestuurd. De uitschieter was Taal en de rest zweefde zo rond het gemiddelde. Alleen bij ruimtelijk inzicht scoorde ik zwak. Nu had ik dat toch niet nodig als kok en inmiddels ook niet als journalist. Wie weet in welke beroepsgroep dit wel noodzakelijk is, mag het zeggen.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hmmmmm volgens mij mis ik iets.... DE UITSLAG?! Ik heb net ook de IQ test gedaan en had een score van 124. En ik heb in de wandelgangen gehoord dat Lacrima slechts 95 punten behaalde. Tjah en dan ga je je toch afvragen hoe dat komt. Worden de hersens minder geprikkeld nu er minder werk is? Of is het chloorwater waar je regelmatig baantjes trekt de boosdoener? Maar ik moet zeggen met of zonder hersenen: Je blijft een stoere chick!*

Posted by Morris


(*copyright Metro 18 januari 2005)

10:08 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Haha, Morris, wat ben je toch ook een kloodzak! Oeps, klootzak!

11:14 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage