zondag, januari 09, 2005

Buitengesloten!

Vandaag komt er een nieuw slot op de deur van mijn kamer nadat ik het eerste door een onhandige actie van mij heb gemold. Bij de gamma een slot gevonden dat op de deur gezet moet worden. Na de actie van de halogeenlamp afgelopen week dacht ik vandaag: Ik laat mij niet op mijn kop zitten, dat slot ga ik zelf monteren! Alles ging goed, handleiding zes keer doorgelopen, zelfs het boren ging fantastisch…totdat een gat in de stijl gemaakt moest worden. Daarvoor was een boor van 18 mm vereist, maar de grootste in huis was 11 mm. Ach, dat moet wel lukken…het gat was geboord waarna ik probeerde of het slot zou werken. Dus sloot ik de deur, draaide de sleutel om (wat lastig ging want het gat was eigenlijk te klein) en wilde vervolgens de deur weer open draaien. Dat ging niet meer, want die pin zat onmogelijk klem in de stijl! Een koude rilling gleed over mijn rug toen ik besefte dat ik mijn eigen kamer nu niet meer in kon. Na wat gepruts en getrek bleef nog een optie over: de deur intrappen! Gelukkig kwam huisgenoot Dennis met de oplossing om een paar schroefjes los te maken, zodat de deur vanzelf weer open kon…. Lekker handig zo’n ‘slot’, maar ik was ermee gered! Inmiddels heb ik mij ingeschreven voor de klussencursus. Nadat ik dit verhaal had verteld als illustratie voor mijn geweldige technische inzicht, kreeg ik te horen dat ze mij in de groep Voorbereiding Op Beginnende Klussers willen plaatsen. Prima!

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

"Soms moet je een strijd meer dan één keer vechten om hem te winnen."
Thatcher, Margaret

1:59 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage