donderdag, december 30, 2004

Oudejaarsnacht in stilte?

Nog een dagje en dan is het weer oudejaarsavond. Voor het eerst ga ik deze in Rotterdam meemaken. Het was wel even een lastige keuze: zal ik oud en nieuw in Waardenburg of toch bij mijn huisgenoten vieren. Mijn eerste herinneringen van de oudejaarsavonden in Waardenburg zijn die van chaos, herrie, brand en politie. Ieder jaar komt het dorp weer voorbij in het nieuwsbulletin van middernacht. De ene keer omdat een boerderij in de brand is gevlogen, de andere keer door een inwoner die een van zijn ledematen moet missen dankzij een zelfgemaakte vuurwerkbom. De laatste jaren staan ME busjes rondom het ‘centrum’ geparkeerd om alles in de gaten te houden. Dat werkt uiteraard weer provocerend bij de Waardenburgse jeugd zodat die een horde politiehonden achter zich aan krijgt.
Altijd spanning en sensatie dus, maar dat verveelt ook op den duur. Vandaar dat ik heel benieuwd ben hoe de oudejaarsavond in Rotterdam eruit ziet. Net zo chaotisch of glijd de nacht voorbij als alle andere nachten?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage