zondag, januari 02, 2005

Tsunami, tot voor een week geleden wist bijna niemand wat dit was. Nu helaas wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij pas een heel klein beetje realiseer wat voor iets verschrikkelijks dit moet zijn geweest na het lezen van de verhalen van ooggetuigen. De verwoestende kracht van het water en de surrealistische beelden op tv en internet, moeilijk om dit enigzins te begrijpen als je er zelf niet bij bent geweest...
Na een week is een soort van systeem bedacht om de duizenden lijken te identificeren. Het geld stroomt binnen voor de slachtoffers, hulpgoederen worden massaal naar Azie gestuurd. Wat ik dan zo vreselijk vind, is dat veel van die goederen de mensen die het nodig hebben nooit bereiken! Daar kan geen systeem tegen op, de infrastructuur in de rampgebieden is compleet verwoest. En voor de mensen die daar al dagen wachten op eten, drinken en medicijnen komt deze hulp misschien niet meer op tijd! Vreselijke gedachte waar ik verder niet veel aan kan doen behalve wat geld te storten. Hopelijk wordt met behulp van de donaties zo snel mogelijk een manier bedacht om al die mensen, die toch al zoveel ellende over zich heen gekregen hebben, van de juiste middelen te voorzien! En te zorgen voor een waarschuwingssysteem, want dit kan/mag toch echt nooit meer gebeuren!

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Vandaag zal ik je verhaal lezen, Marian.

2:53 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Er gebeurt nog veel meer met geld dat eigenlijk bestemd is voor goede doelen...SCHANDALIG! Ik zou bijna zeggen...maak geen geld over op giro 555

"Vandaag is de hulporganisatie US-Aid neergestreken in Hikkaduwa, natuurlijk in het duurste hotel van waaruit ze de 'hulp' coördineren ... ik zag dat de dames en heren hulpverleners al gezellig aan het bier zaten terwijl alcohol, muziek not done is tijdens de dagen van nationale rouw. Heb ze aangeboden om ze naar plaatsen te brengen waar de lijken nog liggen te rotten en waar de mensen nog in shocktoestand verkeren, werd echter "vriendelijk"...

Lees maar...

http://www.devrije.nl/weblog/index.html

12:08 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Nog zoiets... ik zou bijna zeggen stuur geen geld naar giro 555....

"Vertel iedereen in ned (hulpgroepen) niks aan de regering te geven! Ze bedriegen en verkopen de spullen!Alles dus aan de mensen zelf geven." En het gaat nog verder: "Wat ons opvalt is dat iedereen in de dorpen spreekt over de corruptie en het achterwege blijven van hulp van de regering en de grote organisaties. Oppositieleiders komen langsscheuren in een busje met een videoploeg en zijn net zo hard weer verdwenen als dat ze kwamen, er worden 10 vrachtwagens met hulpgoederen beloofd en er komen er maar 2 aan, hulpgoederen worden gevonden op de zwarte markt en worden verkocht voor grof geld en ga zo maar even door."

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1100

Of dit..... lees maar....

http://www.devrije.nl/weblog/index.html

1:06 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

ja, allemaal waar, maar je hebt er altijd een paar rotte appels tussen zitten! Dat voorkom je niet, het is klote, maar ik ga er vanuit dat het grootste deel van het geld op de juiste plaatsen terechtkomt.

1:30 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

oh daar ben ik het wel mee eens.. geen geld storten dus..
Koop er zelf maar iets leuks van.

En als steuntje in de rug heeft Opel besloten nog even te wachten met de productie van de nieuwe Opel Tsunami..
wel pittig toch?

Lutin

1:03 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage