dinsdag, januari 11, 2005

Zwaar op de maag

Eindelijk had ik er erg in: het journaal van 8 uur. Vaak neem ik mij voor om die 20 minuten voor de televisie te zitten zodat ik in de grootste lijnen op de hoogte ben van het nieuws.
Om tien minuten over acht had ik alweer spijt. Scheldend keek in naar beelden van vrouwen in Afrika die verkracht worden door rebellen, twee mannen die vermist worden doordat hun boot in een sluis 5 meter naar beneden is gestort, minister Peijs die vindt dat viaducten veiliger moeten worden tegen baksteengooiende rotjochies en narcissen die de grond uitschieten door de de klimaatverandering en waardoor de schaatsen nooit meer uit het vet hoeven!
Terwijl ik nog met een half oog naar het weerpraatje van Erwin Kroll luisterde, nam ik mij voor de rest van de week het journaal bewust te skippen. Totdat nog een laatste item voorbij kwam. Een jongen is gered die de Tsunami heeft overleefd nadat hij dagen heeft rondgedobberd op zee. Na 20 minuten gelukkig een positieve afsluiter. Dat doet de NOS tegenwoordig wel vaker: afsluiten met een luchtig onderwerp, zodat de verschrikkelijke beelden wat minder zwaar op de maag zijn. Morgen om klokslag 8 uur zit ik weer voor de tv!

6 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

“Als je de wereld draaglijk maakt voor jezelf, dan maak je hem ook draaglijk voor anderen.”
Nin, Anaïs

ik lees graag jouw site.

11:48 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Mag ik dan ook weten wie dit schreef?

11:52 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

“Ik ben niets, maar in het leven kun je alles leren."
Chamoro, Violeta

11:39 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Sorry hoor lacrima, maar de wereld is nou eenmaal niet zo vrolijk en gezellig van aard! Een mooie term voor je stukje is struisvogelgedrag! Het leuke positieve nieuws 'zoals het Journaal tegenwoordig wel vaker doet' is hypocriet en alleen voor de in rijkdom badende westerse veelvraten, zodat ze vooral geen schuldgevoel ontwikkelen! Kregen we maar meer ellende in de wereld te zien, dan zouden er misschien meer overtollige Euro's richting landen gaan die het WEL nodig hebben, is mijn stelling!

12:47 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Iedereen mag het zijne ervan vinden. Ik denk ook dat de ellende in de wereld getoond moet worden. Toch is het goed dat het journaal afsluit met iets positiefs, anders krijg je zo'n beetje suicidale neigingen van al die negatieve berichten! Bovendien zijn niet alle problemen in de wereld op te lossen door het storten van euro's (burgeroorlogen in Afrika...)

8:11 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

De oorzaak van bijvoorbeeld een burgeroorlog is het gebrek aan een gedegen economische structuur. Geld dus! Wij rijke westerlingen houden die situatie in stand door de hoge aflossingen (Darfur: 110 miljoen Euro per maand!) te blijven incasseren, zodat de arme landen hun graanreserves moeten verkopen om aan ons geld te betalen!!!
Nuanceer dat maar eens!!!

12:37 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage