donderdag, februari 03, 2005

Onvriendelijke Fieneke

"Hoeveel krijg ik ervoor?" Fieneke klinkt minder hartelijk dan toen ik haar roze gedichtenbundeltje kocht. Ik bel haar op (haar nummer staat achter in dat boekje) om te vragen of ik dinsdagavond met haar af kan spreken. Ik vertel dat ik een artikel wil schrijven over het leven van een dakloze en dat ik benieuwd ben naar haar dagelijkse leven. Zo vraag ik Fieneke wat zij nog meer doet dan haar gedichten verkopen. "Dope scoren", zegt ze. "Weet je wat", besluit ik deze stroeve conversatie, "ik bel je nog wel dinsdag, want ik weet niet of het er van komt." Met een nors gedag verbreekt zij de verbinding. Nou Fieneke, voortaan doe ik ook zo als je weer met je boekjes staat te zwaaien!

4 reacties:

Blogger wolvin zei...

ze heeft een mobieltje?

8:19 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Ja, maar wie niet!?

12:27 p.m.  
Blogger wolvin zei...

Waar gaat de rekening heen dan? Kartonnen doos 104 links van de Willemsbrug? Bizar, een dakloze met een mobieltje....

8:19 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Waarschijnlijk heeft zij een prepaidtelefoon...maar mocht ik haar tegen het lijf lopen, zal ik het wel even vragen aan Fieneke:-)

4:23 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage