donderdag, februari 03, 2005

lacrima = dakloze

Een paar weken geleden is in Spanje een dakloze gestorven door de kou. Een opmerkelijk bericht, omdat in Spanje niet zo vaak vriest. Dit bracht mij op het idee om 24 uur lang in Rotterdam als dakloze door te brengen.
Okay, het is al eerder gedaan, maar niet door een vrouw! Dat vertelde Nora Storm mij. Zij is oprichtster van de Junkiebond en zij laat verslaafde daklozen de straten schoonmaken. Nora was direct enthousiast over mijn plannen en dinsdag is het zover: ik ga mijzelf bij haar aanmelden als nieuweling. Ik kreeg het advies geen al te nette kleren aan te doen, maar het er ook niet te dik boven op te leggen, ‘daar prikken ze ook weer doorheen’. Heeft iemand nog een spijkerbroek over met wat scheuren???

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage