vrijdag, februari 11, 2005

Verkeerde cursus!!!

Had ik het een paar weken geleden nog over een kluscursus, vandaag ben ik gestart met een andere cursus: creatief schrijven. Iemand bracht mij op het idee omdat zij het helemaal geweldig vond. De reden dat ik haar enthousiasme deelde, was vanwege een van de cursisten in haar groep. Een bekend radiojournalist die door het volgen van de cursus ook zijn schrijvende kant wilde ontwikkelen. Dat zou ook best goed voor mij kunnen zijn, dacht ik. Aan de hand van een thema een compleet verzonnen tekst te schrijven (in de journalistiek waarderen ze dat namelijk niet zo). Dus heb ik mij gelijk ingeschreven voor zo’n cursus bij het SKVR. Vol goede moed fietste ik vanmorgen vroeg naar mijn eerste les. Eindelijk kon ik mij overgeven aan creatieve uitspattingen met misschien wel andere journalisten, schrijvers, dichters en weet-ik-veel-wie-nog-meer. Maar niets bleek minder waar. In een oogopslag zag ik dat de gemiddelde leeftijd 63 jaar was. Bij het rondje introductie bleek ook nog eens dat de meesten hiervoor hadden gekozen omdat ze schrijven zo leuk vinden….als hobby! Nog elf lessen te gaan….

2 reacties:

Blogger wolvin zei...

Oef.. ik ken het. Ik had me ingeschreven voro een cursus grafisch ontwerpen met Indesign. Inclusief Libelle trutjes die verjaardags kaarten voor hun kinderen wilde ontwerpen maar de rechter muis klik nog niet snapte... drama!

6:12 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Koen Wie? Kun je even mijn geheugen opfrissen...?

12:32 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage