dinsdag, januari 31, 2006

Turks Fruit

Daar stond ie: bij de draaideur van de Doelen. Ik was een paar seconden daarvoor door diezelfde ingang gekomen, lichtelijk teleurgesteld omdat ik geen kaartje meer kon bemachtigen voor een film die ’s avonds zou draaien. (Achteraf maar goed ook, want ik had het toch geen leuke film gevonden volgens een huisgenoot nadat zij hem had gezien). Ik stond wat te morrelen aan het slot van mijn fiets toen mijn oog viel op een wat oudere man, strak in pak. Hij stond een beetje verloren om zich heen te kijken bij de ingang van de kaartverkoop. Groepjes mensen liepen langs hem heen, blij dat zij zojuist wel een ris kaarten hadden bemachtigd. Ondertussen schoten allerlei beelden door mijn hoofd uit Turks Fruit en de Soldaat van Oranje. Stoer op een motor gezeten zag ik hem door de bocht scheuren of in zijn atelier op een groot bed liggen met Monique van de Ven….Het kon bijna niet anders of het was hem echt: Rutger Hauer. Nog even bleef hij wat onbeholpen staan bij de draaideur totdat hij zich omdraaide en verdween….

4 reacties:

Blogger willem zei...

Good Old Rutger, en niemand die hem nog herkend.... Maar eigenlijk is het niet zo raar. Als een beroemd gezicht intrede doet in jouw o zo gewone leventje moet je eerst in je hoofd achterhalen wie er bij het gezicht hoort en dan kom je tot het besef dat het een beroemdheid is. En dan ga je ook niet staan roepen: 'Hé Hauer!!'
Zo liep Frank Boeijen een keer bij mij langs. Toen ik zijn gezicht plaatste bij de juiste persoon, had ik eigenlijk moeten roepen: 'Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt'.
Wel mooi, het RFF. Ik wilde naar een Best of Fest toe in Nijmegen, maar dat gaat helaas niet door. Veel plezier, en enjoy the movies. "Sous le sable" gezien zondag. Erg mooi.

3:22 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Leuk voor jou joh! Misschien was hij net zo verrast toen hij jou zag als omgekeerd. Zou kunnen want jij bent in Rotterdam inmiddels ook een bekend persoon. Als je je mond zou hebben opengedaan had jij je stem zeker herkend. Per slot van rekening is je stem vaker te horen dan je gezicht is te zien. En eh, sorry maar zeg eens tegen Willem dat hij niet meer van die afschuwelijke taalfouten meer maakt.

4:41 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Lacrima,

It wasn't me.........

R.H.

6:34 p.m.  
Blogger Dinges zei...

Wauw! Rutger Hauer himself! Ik noemde hem laatst nog in een lijst van Nederlanders die ze hier misschien kenden.

Ze kenden alleen Famke Janssen. "She's hot," en dergelijke.

Heb je Famke Janssen toevallig gezien onlangs?

1:26 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage