zondag, februari 05, 2006

Sanitaire ramp

Het is armoe troef: onze douche aan de Essenburgsingel. Al sinds ik daar woon (bijna twee jaar alweer) ben ik iedere ochtend in gevecht met de kranen, doucheslang en –kop. De warmwaterkraan gaat niet meer open door aan de knop te draaien, maar door met een schroevendraaier de schroef te bewerken. Het scharnierding dat er voor moet zorgen dat de douchekop schuin naar beneden staat is lam, zodat het heel wat moeite kost om de kop in een dergelijke stand te krijgen dat het water niet alleen via de tegelwand op je lichaam spettert. In de doucheslang zit standaard een vreemde knoop die de beste schipper er met pijn en moeite misschien nog uit zou krijgen, maar ik dus niet!
Peggy en ik waren het zat en togen daarom dit weekend naar de Gamma. Met digitale camera waarmee wij de gewraakte doucheonderdelen hadden gefotografeerd om zo de experts van de bouwmarkt duidelijk te maken wat vervangen moest worden. Een nieuwe slang was snel gevonden en ook een ander scharniergeval lag binnen een kwartier in het blauwe mandje.
Maar een nieuwe doucheknop was lastiger. De verkoper trok een wenkbrauw op toen wij hem de situatie lieten zien op het minuscule scherm van de camera. Je kon van zijn gezicht aflezen dat hij niet begreep dat er anno 2006 nog steeds mensen zijn die in zulke sanitaire armoede zitten. De Gamma bleek geen losse doucheknoppen te verkopen waardoor wij met twee onderdelen naar huis gingen. Het tasje staat nu naast de badkamer: zonder waterpomptang valt er namelijk niet veel te vervangen.

7 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Tjonge, ik heb al veel verhalen van je gelezen, en vaak moeten grinneken of lachen, maar tot nu toe niet gereageerd op je weblog, maar nu kan ik niet meer terug. Mijn bloedeigen zus, die zich op deze manier moet behelpen met een douchekraan en -slang! En het tasje staat nu bij de deur ...
Ik kom snel weer een keer bij je langs, reserveer maar vast een eettentje ...
Knuffel en sterkte morgenochtend, ik zal aan je denken als ik de thermostatische douchemengkraan een half graadje warmer zet.
Kus, Bert.

8:18 p.m.  
Blogger Lacrima zei...

Lieve broer, als je nou langs komt voor een etentje kom dan wat eerder: heb ik nog een klusje voor je!

9:00 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Plan wel een dagje vrij!
Truste.

10:16 p.m.  
Blogger willem zei...

Erg herkenbaar. Ook dat van die spulletjes kopen en er vervolgens niks mee doen. Ik woon zelf in een huis dat met draadjes aan elkaar zit. Onze douche is wel sanitair 'rijk'.

10:49 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hey marian,
zo herkenbaar! Ik stond in de Blokker (zat financieel nog krapper dan jij) en daar smeerden ze me ook zo'n tweedelige douchekop aan.(zou ik moeten boren en schroeven..ja daaaag) Maar 2 winkels verder (bij de 'so low') hadden ze een losse kop voor maar 5 euries! En een aardige buurvrouw had een waterpomptang....Maar het straaltje water dat erdoorheen komt is nog steeds klein en lauw!

1:15 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Het is erg vervelend,dat wel. Maar weet je wat nóg erger is: In je broek plassen. Dat noem ik een ramp.

Het allerergste is het in je broek doen. Dat is echt een sanitaire top-ramp.

4:31 p.m.  
Blogger Dinges zei...

Oh ja, douches. Een goede douchekop en dergelijke is zo belangrijk. Het is een primaire levensbehoefte. Ik snap niet dat je al zo lang met zo'n onding hebt gewerkt.

11:54 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage