zaterdag, januari 09, 2010

Schlittschuhlaufen

Dat hoort er ook bij: schaatsen. Deze week voor het eerst deze winter op het ijs gestaan en wel op gloednieuwe schaatsen! Ik wist nog van vorig jaar dat mijn oude schaatsen mijn voeten zo martelden dat 15 minuten het maximale was dat ze aankonden. Vandaar.
Op de dag dat ik ging schaatsen op de ijsbaan, bedacht ik mij de nieuwe aan te schaffen. Daarvoor konden mijn schaatsvriendje en ik terecht bij Van Velthoven in Haaften. Daar stonden wij dan om 20.30 uur.
Een rij stond te wachten voor de trap in de grote bedrijfshal. Na een half uurtje werd hete koffie uitgedeeld, dat was dan wel weer aardig. En nog een half uur later was het zover en koos ik zo snel mogelijk een stel mooie schaatsen uit. Zo, de eerste en de laatste keer van mijn leven dat ik mijzelf een paar cadeau heb gedaan! Op naar de ijsbaan. De stampvolle kantine met de lucht van verschaald bier negerend het ijs op weten te krabbelen en zeven rondjes schaatsen later was het mooi geweest: met een tevreden gevoel stapten wij even later weer in onze schoenen. Op naar de glühwein.



0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage