woensdag, september 30, 2009

Winkelcentrum



Vlakbij zit een winkelcentrum. Niet heel groot, maar groot genoeg om er alle gangbare spullen te kunnen kopen. Uit mijn werk kom ik daar langs. Vanmiddag had ik zin om er ‘gewoon’ even naar binnen te gaan. Omdat dat erg loos klinkt, probeer ik hiervoor toch een reden te bedenken. Wat zou er bijna op kunnen zijn uit mijn keukenkastjes. Koffie? Nee, daar kan ik nog makkelijk drie weken mee vooruit. Keukenpapier? Ik heb geen zin om dat nu te kopen. Kattenbrokken? Wat voor merk dan? Echt geen puf voor om dat nu te bedenken.
Ineens begrijp ik mijn drang om naar dat winkelcentrum te gaan. Ik wil mijn hoofd even over dit soort onzinnige zaken buigen om daardoor mijn werk van mij af te zetten.
Dat lukt aardig, want ik loop inmiddels het tweede rondje langs de overdekte winkelpartij zonder ergens naar binnen te zijn gegaan.
Oh ja kaarsen, die moest ik nog hebben. Maar dan wel die van Bolsius. Anderen flikkeren zo. Bij Blokker hebben ze die vast wel. Nee hoor, wel tig andere merken, maar niet de mijne. Ah, euforie, ik bedenk mij ineens iets wat ik echt nodig heb: een thee-ei. Blij met deze noodzakelijk gedane aanschaf loop ik de winkel uit.
Dan zie ik de Plus: een van de supermarkten die de strijd heeft verloren tegen zijn concurrenten. “Vandaag 30 procent korting op alles.” Ik loop naar binnen en moet even wennen aan de overwegend lege schappen. Wat een verademing!
Direct loop ik naar het pad met dierenvoer en gooi het enige pak kattenbrokken dat er nog staat in mijn mandje. En even later ligt er een pak Fair Trade koffie naast. Plus een voordeelpak keukenrollen. Opgewekt loop ik naar de kassa. Het kassameisje kijkt wat mistroostig: het is ook een troosteloze setting waarin zij zit, beetje Oostblok-achtig. Maar alles is geregeld voor haar: in de volgende winkel. Ik pols wat voor winkel er dan voor de supermarkt in de plaats komt. Een Hema zou fijn zijn, probeer ik. Een flauwe glimlach volgt. “Ja, dat zou ik ook wel willen.” Tevreden loop ik naar buiten. Binnenkort is mijn winkelcentrum helemaal af. Verkoopt de Hema goede kaarsen?

1 reacties:

Blogger Dinges zei...

Dat oogt inderdaad ontzettend deprimerend. Een foto die je ook mooi kunt recyclen als mensen gaan hamsteren wegens ramp/oorlog/dancing with the stars.

7:07 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage