dinsdag, maart 29, 2005

Israel, here I come

Nog een week en dan ga ik naar Israël! Het beloofde land….volgens sommigen. De Lonely Planet ligt al een tijdje naast mijn bed. Zo weet ik al dat het water in de Dode Zee voor 30 procent uit zout bestaat. Vergelijking: het water voor onze kust maar voor 3 procent. En dat smaakt al behoorlijk zout op de tong, dus stel je voor…Ook schijnen de Israëliërs niet zo’n beleefd volkje te zijn. Dat wist iedereen natuurlijk al, maar dat komt ook naar voren in de kleinere, alledaagse dingen. Een deur open houden is not done bijvoorbeeld. En je maaltijd wordt op tafel gesmeten in plaats van netjes geserveerd. Handige zaken om te weten, want dat scheelt straks een hoop irritatie. Verder vind ik het enorm interessant om Jeruzalem, Caesarea en Qumran te zien. In Qumran zijn de Dode Zee rollen gevonden. Nu ik eindelijk aan de Da Vinci Code ben begonnen, wordt dat toch in eens een stuk interessanter. Ik zorg dat ik het boek uit heb voordat ik in het vliegtuig stap….
Natuurlijk staat er over twee weken een reisverslag op deze site!

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Toe maar! Heel veel plezier meissie! Als je terug bent, gaan we eindelijk een keer stappen, okee?

Groetjes, Lyd!

10:19 a.m.  
Blogger Lacrima zei...

Lijkt mij een heeel goed plan Lyd!

10:20 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage